torsdag 29 december 2011

En misslyckad tröja, blev en mindre misslyckad kofta!

Jag hade tänkt sy en tröja till sonen med en sprund, men som väntat när man ska göra något för första gången så blev den inte riktigt som jag tänkt mig. Men med lite brainstorming med en syvän så föreslog hon att jag skulle sy om den till en kofta. Och såhär blev resultatet. Långt ifrån perfekt och på tok för lite V-ringad (därför som kragen nästan står upp). Men jag är ganska nöjd ändå, den går ju att använda iallafall! Ska försöka mig på en liknande ikväll men med massa ändringar.

Jo förästen!! Jag ska hämta ut min nya symaskin idag! En Overlock! Äntligen så har jag fått mig en rejäl maskin som kommer underlätta en hel del nu när jag syr så mycket kläder!!

Ha nu en fortsatt trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar